JohnsonsEvilTwin wrote:Its pure speculation,
And how do you know that Mercedes doesnt know its left from its right?
Just like to know how you know.
I wonder how Red Bull would be operating after it had got rid of 1/3 its staff,no official backer for 10months. With a budget deficit, Newey would not be working for free and would not doubt be off to pastures new.
So lets look at the situation once more. Would Red Bull do better under the circumstances? Again I say no.
Wait for Mercedes influence to take effect, it will be more than just badge engineering. We are talking culture change to an extent, which is why the Brawn-Mercedes marriage was so mutually benefial.
Mercedes will not be spending vast sums as in the past, but neither will they be shy to spend some of the 250 million Mclaren owe them.
I personally feel this year is a "teething" year, we will see the fruits next year.
source:f1-total-interview with Rosberg:
http://www.motorsport-total.com/f1/news ... 62909.html
Rosberg spricht von einer "Katastrophe"
"Die vergangenen zwei Rennen waren enttäuschend", sagt der Wahl-Monegasse weiter. Seit zwei Rennen arbeiten die beiden Mercedes-Piloten im Qualifying mit stumpfen Waffen, denn die weichen Reifen bringen bei der Zeitenjagd kaum Vorteile. "Das ist eine Katastrophe. Wir müssen versuchen, das in den Griff zu bekommen." Das Problem ist allen im Team bekannt, einzig einen Weg zur Lösung hat man noch nicht gefunden.
"Ross ist nach Montréal in die Firma gekommen. Dort hat er allen 400 Mann gesagt: Höchste Priorität hat das Verstehen der Reifen. Das steht in der Prioritätenliste noch vor weiteren Upgrades", erklärt Rosberg den Kampf um Anschluss. "Dann haben sich alle hingesetzt und sind mit Ideen gekommen. Die besten Ideen haben wir genommen und ausprobiert. Leider nicht sehr erfolgreich. Bis jetzt jedenfalls."
google translate:
"Ross has come to Montreal in the firm. He has said to all 400 men: The highest priority is the understanding of the tires. This is highest in the priority list above further upgrades," says Rosberg the struggle for access. "Then have all sat down and came up with ideas. The best ideas we have taken and tried. Unfortunately, not very successfully. So far, at least
"Das