"LOTUS RENAULT F1 LTD (GBR)**"
Did the 2013 "Company Name" Enstone already contain the menteon of "Renault" ? Or is it a clue that Renault is taking a new role in Enstone (no just engine supplier) ?
zack! wrote:"LOTUS RENAULT F1 LTD (GBR)**"
Did the 2013 "Company Name" Enstone already contain the menteon of "Renault" ? Or is it a clue that Renault is taking a new role in Enstone (no just engine supplier) ?
-1the EDGE wrote:zack! wrote:"LOTUS RENAULT F1 LTD (GBR)**"
Did the 2013 "Company Name" Enstone already contain the menteon of "Renault" ? Or is it a clue that Renault is taking a new role in Enstone (no just engine supplier) ?
The inclusion of Renault has nothing to do with the team name, they are merely mentioned as the rules require both the team name and the engine supplier to be listed on the entry form, obviously GBR refers to the location of where the team is based
but all this should actually be in the team threadLotus F1 Team Limited (GBR)
sounds more like the nose failed to meet the tech. regulationsCrucial_Xtreme wrote:OmniCorse reports Lotus failed FIA crash tests in their 2014 nose.
http://www.omnicorse.it/magazine/33752/ ... della-e-22
Translation of bolded part:Omnisport wrote: LA FIA BOCCIA LA PUNTA DEL MUSO? Lo stesso direttore tecnico nel comunicato emesso il 6 gennaio scorso ha ammesso che la E22 dovrà ancora essere sottoposta al crash-test anteriore. Come mai? Si dice che il “naso” studiato dagli aerodinamici di Enstone sarebbe stato bocciato dalla FIA nell'interpretazione di legalità del muso in fase di omologazione. Se la scocca 2014 nella parte anteriore deve avere un’altezza di 525 mm (contro i 625 mm del 2013), la punta del muso deve spiovere a 185 mm. I creativi della Lotus si sono inventati una sorta di naso alto con un manico di scopa sulla punta e piloni destinati a reggere l’ala anteriore molto spessi. Il “punteruolo” sarebbe stato molto più piccolo di quello finora mostrato nelle animazioni che prefigurano le vetture 2014 e sarebbe stato considerato pericoloso da Jo Bauer e colleghi in caso di urto. Gli ingegneri, quindi, avrebbero dovuto ridisegnare il muso per superare il test frontale. Si capisce, quindi, perché ci sia un ritardo…
I find this extremely hard to believe. And how could anyone outside lotus possibly know something like that?ecapox wrote: It was also said in the article that lotus has gotten back to the same levels of downforce of 2013 with the 2014 car.
I wonder how they can achieve the same level of downforce as in 2013ecapox wrote: It was also said in the article that lotus has gotten back to the same levels of downforce of 2013 with the 2014 car.
This means, "overall" or "rear" E21 downforce minus downforce created by the exhaust blown diffusor equals E22 downforce?net of the effect of the lack of the exhaust blowers
So they've lost the blown diffuser which is worth a huge amount of time, they are struggling for money, Allison is gone, they've had to backtrack on a front wing design but they have the same level of downforce. It will be interesting to see how they do in next month's tests.ecapox wrote:Big talk about the new lotus from that Omnisport article. Interesting.
Translation of bolded part:Omnisport wrote: LA FIA BOCCIA LA PUNTA DEL MUSO? Lo stesso direttore tecnico nel comunicato emesso il 6 gennaio scorso ha ammesso che la E22 dovrà ancora essere sottoposta al crash-test anteriore. Come mai? Si dice che il “naso” studiato dagli aerodinamici di Enstone sarebbe stato bocciato dalla FIA nell'interpretazione di legalità del muso in fase di omologazione. Se la scocca 2014 nella parte anteriore deve avere un’altezza di 525 mm (contro i 625 mm del 2013), la punta del muso deve spiovere a 185 mm. I creativi della Lotus si sono inventati una sorta di naso alto con un manico di scopa sulla punta e piloni destinati a reggere l’ala anteriore molto spessi. Il “punteruolo” sarebbe stato molto più piccolo di quello finora mostrato nelle animazioni che prefigurano le vetture 2014 e sarebbe stato considerato pericoloso da Jo Bauer e colleghi in caso di urto. Gli ingegneri, quindi, avrebbero dovuto ridisegnare il muso per superare il test frontale. Si capisce, quindi, perché ci sia un ritardo…
If the front of the crash structure must be 525mm high (compared to 625mm on 2013) the point of the nose must fall to 185mm. The creative minds at lotus invented a type of tall nose with a "broom handle" on the tip with very thick pylons designed to hold the front wing. The "point" (punteruolo) is said to be a lot smaller than those that we have seen in animations of 2014 cars and was deemed to be dangerous by Jo Bauer and his colleagues in urge event of a crash.
So I'm thinking the nose looks like a sideways Y with the bottom piece being very very thin with really thick pylons connecting to the wing. Just an extreme version of what we have already seen or possibly something different?
It was also said in the article that lotus has gotten back to the same levels of downforce of 2013 with the 2014 car.