Here we go:
1 - Nel post qualifica di ieri Mercedes ha dovuto sostituire una candela (sotto la visione di Jo Bauer) sulla PU numero 4 di Hamilton #FUnoAT
After qualy Mercedes changed a spark plug on HAM's car, on PU number 4 (under Jo Bauer's control)
2 - Ferrari e Mercedes utilizzano lo stesso fornitore di candele, una delle aziende leader del settore: la giapponese NGK #FUnoAT
Ferrari and Mercedes use same spark plug supplier: NGK
3 -I danneggiamenti alle candele dipendono principalmente dall'endotermico e dalla sua combustione. Centra poco il discorso "qualità" #FUnoAT
Damage caused to spark plugs is mainly related to ICE and its combustion. It is not related with quality. (he means it probably wasn't a faulty spark plug to cause the retirement)
4 - Ferrari e Mercedes sfruttano la combustione a superficie dove il 3% della miscela viene acceso in una precamera attorno alla candela #FUnoAT
Ferrari and Mercedes use "combustione a superficie" -> superficial combustion (??? i guess he's referring to mahle system) where 3% of the mix gets ignited in a prechamber around spark plug
5 - Una tipologia di combustione (dall'esterno all'interno, solitamente è il contrario) che mette maggiormente sotto stress le candele #FUnoAT
This kind of combustion (from external to internal, usually it's different) stresses more spark plugs
6 - Ferrari, per mettere potenza oltre a quella persa dal minor consumo d'olio, ha spinto molto nella combustione (ICE) sull'EVO 4 #FUnoAT
Ferrari, in order to achieve more power than the one lost from less oil consumption, pushed a lot on ICE combustion on EVO4
7 - La PU Ferrari EVO 4 non era progettata inizialmente per sottostare alla normativa sull'olio introdotta a partire da Monza #FUnoAT
Ferrari EVO4 PU wasn't initially engineered to be compliant with new oil consumption limit norm introduced in Monza
8 - Il dubbio Ferrari: rischiare mettendo CV con la EVO 4 (+ nuovo raffreddamento) o portare altra EVO 3 perdendo CV da minor olio?
Ferrari's dilemma: risk more by gaining HP by adopting EVO 4 (plus new cooling system) or bring another EVO 3 PU losing some HP due to lower oil consumption?
9 - Per vincere il mondiale, Ferrari non poteva aprire ulteriormente il gap di 20-25 CV tra EVO 4 Mercedes e sua EVO 3. Ci hanno provato #FUnoAT
In order to try to win WDC Ferrari couldn't afford to increase HP gap between his EVO3 and Mercedes' EVO4 (quantified in 20-25HP). They made a bet. (he means that there's a gap of 20-25 hp between FER EVO3 that uses 1,2 lt/100 km and MER's EVO4, if they adopted another EVO3 that uses less oil and so has less HP they would have lost anyway, so they made a bet)
10 - E Ferrari ha fatto bene a rischiare. Con 30 CV in meno le gare le termini ma non le vinci. E contava solo vincere dopo Singapore #FUnoAT
Ferrari did the right choice to take a risk. With 30 HP less (than MER) you can finish races, but you can't win them. After Singapore winning was the only thing to do.
My english sucks