ecapox wrote:Went looking for Autosprint article on the web but only in print i guess. Miss being in Italy and having all the cool car/racing magazines.
You asked for it, you got it:
"Quali novità vedremo in India sulla Ferrari? Si tratta di parti aerodinamiche e relativi terminali degli scarichi per cercare di ottenere più deportanza, per permettere alle gomme di raggiungere più celermente le ottimali temerature di utilizzo.
Dovremmo vedere nuove prese d'aria per i freni anteriori, scacichi più ravvicinati al profilo dell'estrattore posteriore, una ala posteriore di nuovo disegno, nuove appendici aerodinamiche all'ingresso dei pontoni laterali, nuovi profili aerodinamici sotto il musetto, prima dell parte rialzata della scocca.
Tutte queste parti, il cui studio è iniziato dopo Monza, sono State provate alla galleria del vento della Toyota a Colonia, essendo quella di Maranello inagibile. Se sarà possibile, prima di spedire il materiale in India, si cercherà di sostenere un test in rettilinio a Vairano, ma i tempi davvero stringono perché c'é il rischio reale che queste parti, inviate al di fouri dei normali carnet doganale dei team, possano rimanere ferme alla dogana indiana e non essere utilizate per la gara."
"Which new parts will we see in India on the Ferrari? They are aerodynamic parts and terminals of the exhaust to try to obtain more downforce, to allow the tires to achieve more rapidly the optimum temerature of use.
We should see new air intakes for the front brakes, the exhaust closer to the diffuser at the rear, a new rear wing design, new aerodynamic appendixes at the side entrance of the sidepods (N.d.T downwash wings?), new aerofoils under the nose, before the raised part of the monocoque.
All these parts, whose study began after Monza, have been tested in the Toyota wind tunnel in Cologne, being the Maranello one unusable. If possible, before sending the material in India, they will try to take a test in the straight line of Vairano, but the timing is really tight, because there is a real risk that these parts sent outside of the normal customs team channels, could remain blocked in the indian Customs, and not be available for the race."