Godius wrote: ↑20 Feb 2019, 12:46
Seems like this is the new higher downforce rear wing AMuS is talking about. The RW main plate looks bigger indeed but I would like to see more pictures of it:
AMuS wrote:Wir hören aus dem Red Bull-Lager: Ab heute schmückt der richtige Heckflügel den RB15. "Vorher war es ein Montreal-Flügel", scherzt Teamchef Christian Horner. Soll heißen: Ein Heckflügel mit zu wenig Anpressdruck. Der neue erzeugt mehr Abtrieb im Heck. Das erleichtert es den Ingenieuren, das Auto auszubalancieren. Honda hat zur Sicherheit den Motor getauscht nach dem Einschlag von Pierre Gasly gestern. Untersuchungen haben ergeben, dass der Motor aber nicht beschädigt wurde.
Here it is google translated so you don't have to look it up.
"We hear from the Red Bull camp: As of today, the right rear wing adorns the RB15. "Before, it was a Montreal wing," jokes team principal Christian Horner. Meaning: A rear wing with too little contact pressure. The new produces more downforce in the rear. This makes it easier for the engineers to balance the car. Honda has swapped the engine for safety after the impact of Pierre Gasly yesterday. Investigations have shown that the engine was not damaged."
Watching F1 since 1986.